Bättre hy

Hyn är en sak som många i min ålder har problem med och därför letade jag upp lite tips om hur man kan förbättra den. Jag har bestämt mig för att dra ner på mitt godisätande (vilket kommer bli svårt hehe) och börja äta mer vitaminer och dricka mer vatten. Man ska egentligen dricka runt 2 liter vatten på en dag men jag är inte ens i närheten! Dricker nästan aldrig vatten då jag föredrar mjölk till maten osv. Det ska det bli ändring på! Och jag kollade runt på internet efter tips och hittade några bra saker:
 
Drick som sagt mycket vatten! Det ger fukt åt kroppen inifrån.
♥ Tvätta ansiktet varje morgon och kväll och använd en ren handduk till ansiktet, alltså inte samma som du har till händer eller resten av kroppen.
♥ Gör ansiktsmask 1-2 gånger i veckan.
♥ Har man problem med acne är citrusfrukter samt äpple bra för att motverka!
♥ Har du fått en finne eller är röd/irriterad på något ställe i ansiktet kan du ta en sten och lägga den i kallt vatten i några minuter. Torka av stenen och lägg den sedan på finnen eller det röda.
♥ Zink sägs förbättra hyn så ett tips är att äta vitaminer eller något annat kosttillskott som innehåller mycket zink! Finns att köpa på apotek. Mat som innehåller zink är bland annat skaldjur, nötter, fullkort och spenat.
Har man brist på zink kan det orsaka acne eller mjäll!
/Emelie

Kommentarer
Johanna

Åh, tack för tipset. Nästa inköp, zink! :D

2014-03-13 @ 00:07:41
URL: http://rastagirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Isabella Evelina Sundqvist, 15, Stockholm. Instagram: bellasundqvist
Kontakt: [email protected].

RSS 2.0